کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی، علت ها و درمان

به طور معمول از بین رفتن علاقه به رابطه جنسی از زمانی به زمان دیگر و سطح میل جنسی در زندگی متفاوت است. این فرآیند کاملا طبیعی است و ممکن است برای همه ما اتفاق بیافتد. اما کاهش میل جنسی در طولانی مدت و تکرار زیاد آن در بازه زمانی کوتاه، می تواند نشان دهنده بیماری یا یک مشکل باشد.

در این مقاله سعی می کنیم به تعدادی از دلایل و عوامل کاهش میل جنسی در انسان اشاره کنیم.

استرس

بدن انسان با ترشح آدرنالین و کورتیزول، به استرس واکنش نشان می دهد. استرس طولانی می تواند منجر به تغییرات هورمونی شدید در بدن و مختل شدن سطح هورمون ها شود. مشکلات ارتباطی، طلاق، مواجهه با مرگ یک عزیز، نگرانی های مالی، یک نوزاد جدید و یا یک محیط کاری شلوغ، فقط برخی از رویدادهای زندگی است که می تواند تا حد زیادی میل میل جنسی را تحت تاثیر قرار دهد. تکنیک های مدیریت استرس مانند تمرینات تنفسی، مدیتیشن و صحبت کردن با یک درمانگر ممکن است کمک نماید .

افسردگی

افسردگی تمام قسمت های زندگی یک فرد را تغییر می دهد. افرادی که افسردگی را تجربه کرده اند، دچار کم توجهی کامل یا به فعالیت هایی که قبلا برای آنها لذت بخش بوده اند از جمله فعالیت جنسی کم توجه می گردند. همچنین کاهش میل جنسی نیز یک عارضه جانبی از برخی از داروهای ضد افسردگی است. در صورت مصرف داروهای ضد افسردگی و کاهش میل جنسی، با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است با تنظیم دوز شما و یا تغییر در داروهای تجویزی ، شما را کمک نمایند .

اعتماد به نفس پایین

داشتن تصویر بدنی ضعیف از خود و در پی آن اعتماد به نفس پایین، به سلامتی و رفاه روانی فرد آسیب می‌رساند.

این فرایند موجب اضطراب در عملکرد و کاهش میل جنسی شود. با گذشت زمان، مسائل مربوط به عدم اعتماد به نفس می‌تواند منجر به مشکلات روانی بزرگتر مانند افسردگی، اضطراب و کاهش میل جنسی گردد.

کمبود خواب

بدن انسان برای داشتن ذهن آماده، سلامت اندام و میل جنسی فعال به خواب کافی نیاز دارد. مطالعات علمی نشان داده است که کمبود خواب، موجب افزایش سطح کورتیزول در بدن و به دنبال آن کاهش میل جنسی در افراد می‌شود.

سلامتی

بیماری های مزمن جدی مانند سرطان، دیابت و بیماری های کلیوی موجب کاهش میزان تستسترون خون و پایین آمدن سطح تولید اسپرم در بدن مردان می گردند.

در این حالت تمایل بدن بیش از میل به افزایش تستسترون، به سمت بقا و حفظ شرایط فعلی خواهد بود. همچنین به طور کلی بیماری های طولانی مدت و مصرف انواع دارو در دراز مدت، می تواند منجر به کاهش میل جنسی در افراد شود.

مسائل احساسی

زوج ها در زمانی که به دلایل احساسی از یکدیگر فاصله می گیرند یا با هم دعوا می کنند، میل به برقراری رابطه جنسی را در خود به شدت کاهش می دهند. مشکلات ارتباطی، کینه به دل گرفتن، عصبانیت و درگیری می توانند از جمله دلایل دیگر کاهش تمایلات جنسی به شمار آیند.

 

صفحه ایکس دریم و شدو در اینستاگرام را دنبال کنید و ضمن بهره مندی از قرعه کشی ها و مطالب مفید، نظرات خود را به ما منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی x