کاهش عوارض رابطه مقعدی

کاهش عوارض رابطه جنسی مقعدی

ایمنی در رابطه جنسی مقعدی

رابطه مقعدی با کاندوم؛ رابطه جنسی مقعد مانند دیگر فعالیت‌های جنسی نیاز به برنامه ریزی و آمادگی دارد. ایمنی در طول رابطه باید اولویت اصلی باشد. باكتريهايي كه در ناحيه مقعد زندگي مي‌كنند در صورت عدم احتياط به آساني قابل انتشار مي باشند. علاوه بر عفونت باکتریایی، مقاربت از پشت می تواند خطر ابتلا به عفونت بیماری های مقاربتی (STI) را افزایش دهد. به عنوان مثال ، پوست مقعد به دلیل نازک تر بودن نسبت به پوست واژن، بیشتر در معرض انتقال بیماریهای جنسی است. لذا کسانی که بدون محافظت و ایمنی سکس مقعدی انجام می‌دهند، در خطر ابتلا به بیماری‌های آمیزشی جنسی هستند.

نقش کاندوم در ایمنی رابطه جنسی مقعدی

فراموش نکنید زن در سکس مقعدی ۱۳ برابر بیشتر از مرد در معرض ابتلا به HIV است؛ خطر انتقال HIV به زن به‌عنوان پذیرنده در سکس مقعدی، ۱۷ برابر بیشتر از خطر ابتلای او در سکس واژنی، و ۲ برابر بیشتر از خطر ابتلا از طریق مصرف مواد مخدر با سوزن مشترک است. همه اینها گویاست که رابطه محافظت‌نشده ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد. با استفاده از کاندوم می‌توان این ریسک را کنترل کرد. زمانی که از مبتلا نبودن شریک جنسی‌تان به انواع بیماری‌ های مقاربتی مطمئن نیستید، استفاده از کاندوم مهم‌ترین نکته و کمترین کاری است که می‌توانید برای حفظ سلامت خود انجام بدهید.

چند نکته مهم در مورد استفاده از کاندوم در رابطه مقعدی

همان‌طور که گفتیم مقعد، روان‌کننده طبیعی واژن را ندارد؛ باید قبل از آماده شدن برای سکس مقعدی خودتان حتماً روان‌کننده تهیه کنید. استفاده نکردن از روان‌کننده درد و خطر پارگی و خونریزی را بیشتر می‌کند. ببرای جلوگیری از تحلیل رفتن و پاره شدن کاندوم‌ها از روان‌کننده‌های مبتنی بر آب یا سیلیکون استفاده کنید تا کاندوم‌ها حین سکس مقعدی پاره نشوند. به هیچ عنوان از یک کاندوم یکسان برای رابطه مقعدی و واژینال استفاده نکنید.

 

صفحات ایکس دریم و شادو را در اینستاگرام دنبال کنید تا از بسته های تخفیف و مطالب متنوع آموزشی و طنز و… مطلع شوید.

 

یک نظر در “کاهش عوارض رابطه جنسی مقعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی x